شیشه تخت کوارتز

شیشه تخت کوارتز

شیشه تخت کوارتز یا همان صفحه کوارتز نوعی دیگر از محصولات کوارتز شفاف میباشد که این ماده از سیلیسم با خلوص ۹۹.۹ درصد ساخته شده است که بخاطر شوک پذیری بالا و همچنین منتقل کردن کامل طیف های ماورابنفش (UV) از خود نسبت به سایر شیشه ها در صنایع نیمه هادی از این رو بهترین گزینه برای ساخت لنزها، شیشه عینک ها وگسکت ها برای طیف ماورابنفش میباشد. اغلب صفحات کوارتز ابعاد ۲۰*۲۰ میلیمتر دربازار موجود میباشد.

شیشه تخت کوارتز
quartz glass plate

ویژگی شیشه تخت کوارتز

شیشه تخت کوارتز در مقایسه با سایر انواع شیشه‌ها تخت بخصوص بروسیلیکات ، دارای پایین‌ترین ضریب نسبت حرارتی و بالا ترین شوک پذیری دمایی است. ضریب انبساط حرارتی بسیار کم شیشه کوارتز، توانایی چشمگیری برای آن در ایجاد تغییرات سریع دما بدون ترک ایجاد می کند. این ماده هم چنین دارای سختی و چگالی بالایی میباشد که دارای دانسیته ۲.۲ میباشد و به سختی میتوان روی شیشه تخت کوارتز خط انداخت. از دیگر ویژگی های شیشه تخت کوارتز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا در برابردما
  • عایق الکتریکی
  • نفوذپذیری نوری
  • خلوص شیمیایی بالا
  • سختی و مقاومت بالا
  • انتقال نور(UV) گسترده
  • شوک پذیری دمایی بالا
  • اتصال بسیار قوی
  • دارای تکنولوژی نوری بسیار دقیق و ضریب توسعه حرارتی مناسب از ویژگی های شیشه کوارتز محسوب می شوند.
  • شیشه کوارتز دارای هدایت الکتریکی پایینی است. بنابراین اغلب به عنوان یک دی الکتریک در دستگاه های پیچیده الکتریکی استفاده می شود.
قیمت صفحه کوارتز
برش شیشه کوارتز

برش شیشه کوارتز

برش شیشه کوارتز اغلب توسط دستگاه های مخصوص برش انجام میگردد که دقت بالایی دارند و باعث شکستگی و به اصطلاح لب پر نمیگردد ولی نسبتا هزینه بالایی دارد این روش نسبت به سایر روش های برش که توسط واتر جت و در ارزانترین حالت برش دستی انجام میگردد دارا میباشد اگر تعداد سفارش و درخواست شما بالا باشد میتوان در همان مبدا نسبت به برش شیشه اقدام نمود . برای برش انواع لوله کوارتز، میله کوارتز با ما تماس حاصل فرمایید.

صفحه گرد کوارتز

صفحه گرد کوارتز اغلب از برش دادن صفحات تخت کوارتز با نقشه دقیق که توسط خریدار و یا طراحان شرکت توتال کوارتز توسط برنامه اتوکد آماده میگردد توسط دستگاه های مخصوص برش داده شده که میتوان انواع سوراخ وحفره در آن انجام گردد.

صفحات گرد کوارتز اغلب برای مشاهده داخل ستون ها و کوره های دما بالا با توجه به انتقال نوری و تحمل بالای شیشه تخت کوارتز بهترین گزینه میباشند که در مصارف صنعتی که به عنوان GASKET  با ملزومات اضافی شامل فلنج ها، واشر های نسوز مورد استفاده قرار میگیرد.

دیسک کوارتز

قیمت شیشه تخت کوارتز

قیمت شیشه تخت کوارتز به عواملی متعددی از جمله: ابعاد صفحه تخت، برش، تعداد و ضخامت بستگی دارد که اغلب بصورت وارداتی میباشد شما عزیزان میتوانید با توجه به نیاز و تعداد صفحه و ابعد مورد نظر خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا قیمت و شرایط دریافت مطلع گردید. 

همیشه در بحث قیمت گذاری کیفیت کار و خدمات پس از فروش و از همه مهمتر اعتماد تاثیر بسازی دارد پس فقط قیمت ملاک نیست ، اعتماد شما عزیزان گرانبها ترین سرمایه در نزد ماست.

قیمت شیشه تخت کوارتز

کاربرد شیشه تخت کوارتز

خاصیت دمایی بالا – باتوجه به تحمل بالا دمایی صفحات تخت کوارتز ودیسک ها میتوان به عنوان لنز یا قرار گرفتن مقابل دما بالا تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد بطور مستقیم در پالایشگاه ها، صنایع فولاد و… مورد استفاده قرارگیرد.

خاصیت انقال نوری – در صنایع اپتیکی با توجه به خاصیت انتقال کامل ماورا بنفش میتوان از صفحات تخت کوارتز یا دیسک استفاده نمود.

 

 

Reference ValuePropertyReference ValueProperty
۱.۴۵۸۴۵Refractive Index۲.۲۰۳g/cm۳Density
۵.۵×۱۰-۷cm/cm.℃Coefficient of thermal expansion۱۱۰۰MpaCompressive Strength
۱۷۰۰℃Melting point temperature۶۷MpaBending Strength
۱۴۰۰℃~۱۵۰۰℃The work temperature for a short time۴۸.۳MpaTensile Strength
۱۱۰۰℃~۱۲۵۰℃The work temperature for a long time۰.۱۴~۰٫۱۷Poisson’s Ration
۷×۱۰۷Ω.cmResistivity۷۱۷۰۰MpaElastic Modulus
۲۵۰~۴۰۰Kv/cmDielectric Strength۳۱۰۰۰MpaShearing Modulus
۳.۷~۳٫۹Dielectric Constant۵.۳~۶٫۵(Mohs Scale)Mohs Hardness
<4×۱۰۴Dielectric absorption coefficient۱۲۸۰℃Deformation Point

<1×۱۰۴

Dielectric loss coefficient۶۷۰J/kg ℃Specific Heat(20~350 ℃
انتقال نوری شیشه کوارتز